Teljes mértékben.
Az általam nyújtott szolgáltatás körülbelül 99%-kal csökkenti a használtautó
vásárlás kockázatát ahhoz képest,
mintha valaki szakértelem nélkül vásárolna autót.
A helyszíni megbontás nélküli átvizsgálás során megbízhatóan meg tudom
állapítani azt,
hogy az adott autót érdemes-e megvásárolni.
Fontos elfogadni, hogy olyan használt autót nagyon nehéz találni, amin
semmi szervizelnivaló nincs.
Ennek az az oka, hogy az emberek többsége eladás előtt pár hónappal már nem
költ a szervizre,
éppen ezért a legtöbb esetben a karbantartási munkák arra maradnak,
aki a jövőben használni akarja az autót: a vevőre.
Nyilván mérlegelni kell, hogy mi fér bele (pl. egy átfényezett lökhárító,
sárvédő),
ez természetesen ár- és kategóriafüggő.
Az autóvásárlás költségeit úgy kell kalkulálni, hogy a vételáron és az
átírási költségeken felül
körülbelül 3-400 ezer forint tartalék legyen kéznél az esetleges
javításokra.
Legfeljebb nem lesz rá szükség, de nem ez a jellemző…
Ami a legfontosabb: nappali fény, és lehetőleg
száraz időjárás.
Sötétben, esőben, vizes autón a fényezés és a karosszéria olyan apró hibái
válnak láthatatatlanná,
amikből meg tudom állapítani a korábbi sérülések, javítások nyomait.
Sokan éppen azért szokták a hirdetésben az autót vizesen fényképezni, mert
akkor „jobban néz ki”.
Ezért esőben csak úgy tudom vállalni az átvizsgálást, ha a vizsgálandó autót
fedett helyre tudjuk beállítani!
(legtöbb esetben erre a kereskedés környékén levő benzinkutak nyújtják a
megoldást).
Természetesen ha az eladó tud biztosítani elegendően tágas,
fedett,
megvilágított helyet az átvizsgáláshoz, az tökéletesen megfelel.
Ha van lehetőség az eladónál emelőre, aknára tenni az autót, az csak
pozitívum, de nem feltétlenül szükséges
(amúgyis ritkább, ha van ilyen opció), speciális felszerelésem
segítségével emelő nélkül is
át tudom az autó alvázát vizsgálni és meg tudom állapítani, hogy érdemes-e az
autót megvenni, vagy nem.
Én mindenképpen a saját autómmal megyek, egyrészt azért,
mert abban van az összes felszerelésem,
másrészt ha végeztünk, akkor nekem jó eséllyel mennem kell egy következő
helyszínre.
Ön jöhet velem, az én autómmal, de találkozhatunk a helyszínen is - mint
minden, ez is megbeszélés kérdése.
Mindig van nálam diagnosztikai készülék, és el is végzem
a hibaolvasást, valamint az élőértékek ellenőrzését is.
Ugyanakkor, ha világít valamelyik hibajel, a javaslatom diagnosztika nélkül is
a vásárlástól való elállás lesz.
Az ilyen hibák elhárítása véleményem szerint az eladó feladata, még mielőtt
meghirdetné az autót.
Annál inkább így van ez, minél drágább az autó amit meg szeretnénk vásárolni.
Ha venni akarunk egy autót, azzal szemben alapvető elvárás a rendeltetésszerű
használatra való alkalmasság.
Ha világít a motorhibajel, esetleg a légzsákikon, akkor az autó ennek a
feltételnek nem felel meg.
Ráadásul az eladó hozzáállásáról is sokat elárul, hogy így próbálja eladni a
kocsit...
Léteznek olyan, a computer által érzékelt hibakódok, melyek nem generálnak
hibajelzést, de ezek általában olyan hibák,
amelyek nem indokolják a vásárlástól való elállást - persze ezt mindig az adott
helyzetben kell mérlegelni.
Azt is fontos tudni, hogy a computeres diagnosztika fontos része a
vizsgálatnak,
de sokkal kevésbé "csodatevő" dolog, mint ahogy azt sokan
feltételezik róla...
NEM.
Nincs igazán hiteles módszer arra, hogy minden kétséget kizáróan megállapítsuk
a kilométerszámláló hitelességét.
Közvetett jelek persze lehetnek, de nagyon nehezen bizonyítható az ilyesmi.
Bár vannak típusok, melyeknek a computere rögzíti a futásteljesítményt a
kilométerórától függetlenül is,
de ez a ritkább eset. Ráadásul elég ügyetlen az óratekerő, ha ezt az értéket
nem állítja át...
A jó hír az, hogy nem is szükséges mindenáron tudnunk a hiteles
kilométerállást!
Ennek oka, hogy ez a futásteljesítmény dolog erősen túl van reagálva.
Az autónak a kilométerfutása, a kora, a vételára és az állapota által
alkotott ablakba kell beleférnie.
Ha ebbe belefér, akkor minden rendben, ha nem, akkor pedig úgysem vesszük meg -
innentől kezdve pedig
mindegy, hogy azért nincs rendben, mert sokkal többet futott, mint amit mutat,
vagy csak hanyag gazdája volt.
Az igazság az, hogy egy autót tönkre lehet tenni pár ezer kilométer és pár
hónap alatt,
és meg lehet kímélni évtizedeken át, sok százezer kilométer megtétele
mellett is.
Minden azon múlik, hogyan használták az autót.
Lehet olvasni sok okos tanácsot az interneten, meg újságokban, hogy figyeljük
mennyire kopott a kormány,
meg a pedálok, de ez is használatfüggő. Például ha valaki úgy
kanyarodik, hogy a kormány visszatekeredésekor
végigcsúsztatja a kezét a
kormánykerék karimáján, akkor az nyilván hamarabb simára kopik,
mintha csak megfogná a kormányt amikor szükséges, de ettől még az autó
lehet tökéletes állapotban.
Ha többet használjuk az autót városban, akkor kopottabbak lesznek a pedálok és
a váltókar is, mint egy olyan autón,
ami sokat ment autópályán. Ráadásul ezek a felületi kopások típusfüggőek is,
egyes autókban
könnyebben kopnak az utastér elemei, más autókban ellenállóbbak az
anyagok.
Láttam már 40.000 kilométert futott bontószökevény autót, beállt motorral és
minden elemen sérüléssel,
és találkoztam már több, mint 600.000 (igen, hatszázezer) kilométert futott
szalonállapotú taxival is.
Egy autó állapota nem a kilométerektől, hanem annak használatától,
gazdájától, karbantartásától függ!
A legtöbb esetben jobb vétel egy 200.000 kilométert futott, de megkímélt, gyári
fényezésű, megfelelően szervizelt autó, mint egy pár tízezer kilométert futott,
de összebagózott utasterű, körbekarcolt, horpadt, fényezgetett,
szervizt csak a végső esetben látott példány. Én biztosan az előbbit
venném meg!
Autóvásárláskor kizárólag az autó aktuális állapota számít – a többi a
kilométerállással, pedálkopással,
egyéb legendákkal együtt süket duma…
Jó hírem van: Tökéletesen!
Azért jelent értékcsökkentő tényezőt egy autó esetében az, ha össze volt
törve,
mert teljesen nyomtalanul nem javíthatóak az ilyen sérülések, ráadásul a
jó minőségű karosszériamunka drága,
ezért sokszor nem is végzik el a javítást rendesen.
A legjobb és legszakszerűbb javításnak is vannak olyan nyomai, amiket ugyan
laikus szemmel
nem lehet észrevenni, viszont én meglátom, mivel tudom hol kell ezeket
keresni.
Ezenkívül használok rétegvastagságmérő műszert is az átvizsgálásnál.
A rétegmérésről:
Ez a műszer sem mindenható.
Elterjedésének köszönhetően egyre gyakrabban találkozom azzal a jelenséggel,
hogy látom a fényezésen,
hogy az nem gyári, a rétegmérő mégis gyári vagy ahhoz közeli értékeket
mutat.
Ezt úgy érik el, hogy elemcserénél csak a színt fújják fel az adott elemre, így
viszont nincs a fényezés megfelelően aládolgozva, annak élettartama nem
lesz elég hosszú.
A rétegmérő használata a karosszéria szemrevételezését egészíti ki,
hiteles eredmény a két módszer együttes alkalmazásával érhető el.
Sokan Szent Bibliaként tekintenek a szervizkönyvre, pedig
azért ettől sem kell hanyattesni.
Valóban megtudhatjuk belőle, mikor volt olajcsere, meg revízió, stb – feltéve
hogy hiteles a szervizkönyv amit kapunk.
A szervizkönyv információit mindig fenntartással kell kezelni!
Egyrészt hamisítani sem nehéz, másrészt attól, hogy beleírtak valamit, nem
biztos hogy az meg is történt,
vagy valóban olyan minőségű olaj került a motorba, amilyet írnak.
Ezenfelül a szervizkönyv sokszor elég szűkszavú.
Egy szervizszámla vagy munkalap többet ér ebből a szempontból, részletesebb és
hihetőbb, persze ez is manipulálható.
Határozottan nem, a következő okok miatt:
1. Nem ismerem az Ön anyagi lehetőségeit, nem is tartozik rám.
2. Egy vásárlási döntés nem mindig, vagy nemcsak észérveken alapul:
Lehet hogy Ön inkább megvenne egy piros autót egy ezüst helyett, akkor is, ha azon több javítanivaló van.
A vásárlási döntés az Öné, ahogy a szubjektív benyomások is,
amikre nekem nincs rálátásom - az Ön autója Önnek kell, hogy megfeleljen.
3. Én nem dönthetem el Ön helyett, hogy hajlandó-e egy másik jelölttel szemben többet áldozni
például egy Önnek jobban tetsző színre, vagy valamelyik extrára, ami önnek fontos,
én meg lehet, hogy jelentéktelennek találnám.
4. Relatív az is, hogy kinek mi mit ér meg:
Lehet, hogy én már sokallom a vételárat, Önnek pedig még belefér, vagy fordítva.
A fenti mondat még ki szokott egészülni a következővel:
"...hogy lehessen sokat alkudni!"
Ha ezt kéri tőlem, akkor teljesen félreértettük egymást.
Nem kötekedni megyünk, hanem autót venni.
Alapszabály:
Csak akkor menjünk el megnézni egy autót, ha azt a kiírt áron is hajlandóak
vagyunk megvenni,
persze csak akkor, ha hozza a vizsgálat végére azt, amit ígér.
Ha nem olyan, amilyennek vártuk, akkor úgysem akarjuk megvenni még olcsóbban
sem.
Alkudni mindig meg kell próbálni, de amit így elérünk, azt tekintsük
ajándéknak.
Gyakori vevői hiba, hogy úgy indul el valaki autót venni, hogy a 1,5 millióért
hirdetett autót majd ő lealkudja 1 millióra.
Ez csak nagyon elvétve sikerülhet,
nem szabad erre építeni.
Az általam vállalt szolgáltatás lényege az autó valós állapotának
felmérése,
annak pozitív és negatív tulajdonságaival együtt.
Nem cél a felesleges kötekedés, hiszen nem vezet sehova.
Legtöbb esetben az eladó is tudja, hogy mit árul, valamint egy bizonyos ár
alatt akkor sem fogja odaadni az autót,
ha belekötünk minden karcolásba, inkább megvárja azt a vevőt, aki megadja a
kért árat.
Ez a weboldal cookie-kat használ a felhasználói élmény javítása céljából.
Az oldal böngészésével ön ezt elfogadja.